1403-07-29 14:00
58
0
91810
دادستان مرکز گلستان:

تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع دنبال شود

دادستان مرکز استان گلستان از میانجیگران خواست: تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از پلیس، محمود اسپانلو در مراسم تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجی گران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان گفت: مهم‌ترین اقدام میانجیگران تشکیل یک حلقه قوی از بزرگان و ریش سفیدان و جامعه محلی است و باید دنبال تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع باشند.

وی افزود: میانجیگری یکی از نمودهای مهم عدالت ترمیمی است که می‌خواهد به صورت غیر کیفری حل و فصل اختلاف کند.

اسپانلو با اشاره به این که ما در دادسرای مرکز استان به دنبال مدلی از میانجیگری برای پیشنهاد به کشور هستیم، افزود: داوری به اندازه آیین دادرسی مدنی در کشور ما قدمت دارد اما هنوز در کشور ما نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد لذا برای اثربخشی میانجیگری باید به مدلی از ارسال پرونده به میانجیگران برسیم که انرا تبدیل به یک نهاد متروکه نکند.

وی خطاب به میانجیگران از آنان خواست: تشکیلاتی عمل کنند و با جوامع محلی، ریش سفیدان و صلح یاران ارتباط بگیرند تا در صورت وقوع اختلاف مانند نزاع‌های دسته جمعی به سرعت بتواند با افراد موثر روستا و منطقه برای سازش ارتباط برقرار کنند.

اسپانلو با بیان این میانجیگر تسهیل گر است، ادامه داد: میانجیگران باید جامعه محلی و اطرافیان را مدیریت و با فراهم کردن فرصت گفتگو برای طرفین اختلاف، به ترمیم روابط کمک کند در غیراین صورت فعالیت او اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: تلاش این است که بتوانیم در همان مرحله ارجاع به دادسرا، افراد به سمت میانجیگری هدایت شوند و از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

آئین تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجیگران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان برگزار شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.